wtorek, 18 listopada 2014

MAZIDŁA ekologiczny hydrolat z róży białej

Jestem wielbicielką zapachu róż w kosmetykach. Zawsze kuszą mnie te ciepłe i jakże różne zapachy. Raz róża jest mocna i wyrazista, innym razem lekka i delikatna. Zmienna jak kobieta. Dlatego dla mnie róża ma w sobie to coś, wobec czego nie przechodzę obojętnie.

Dzięki Reni autorce bloga Szminką po lustrze poznałam hydrolat z róży białej. Hydrolat ten otrzymywany jest w wyniku destylacji parą wodną świeżych kwiatów bułgarskiej róży białej Rosa Alba L. Ekologiczny, certyfikowany przez organizacje CERES i USDA Organic, destylat z kwiatów róż uzyskiwany jest z roślin uprawianych na kontrolowanych, certyfikowanych plantacjach ekologicznych. Hydrolat z róży białej należy do niezwykle rzadkich i ekskluzywnych hydrolatów.


Na stronie sklepu przeczytałam, że "Róża biała uprawiana jest min. w Bułgarii w słynnej Dolinie Róż, o specyficznych warunkach klimatycznych, mających wpływ na jakość i zapach kwiatów róży. Uprawa róż w tym rejonie Bułgarii posiada kilkusetletnie tradycje. Okres zbioru kwiatów wynosi około 30 dni i przypada na maj i czerwiec Świeże kwiaty róży zbiera się ręcznie tuż o świcie przed ich otwarciem, wtedy bowiem kwiaty są najbardziej bogate w aromatyczne związki lotne. Destylację przeprowadza się w tym samym dniu. Produktem ubocznym pozyskiwania olejku eterycznego w procesie destylacji parą wodną jest hydrolat (woda destylacyjna), który zawiera rozpuszczalne w wodzie części składowe materiału roślinnego oraz niewielkie (0,9) ilości olejku eterycznego.
Oferowany hydrolat z róży białej pochodzi ze świeżo wyprodukowanej partii, bezpośrednio od renomowanego producenta z Bułgarii.
Dzięki obecności olejków eterycznych hydrolat działa gojąco, przeciwzapalnie i łagodząco.
Posiada działanie antyseptyczne, antybakteryjne i lekko ściągające; polecany jest przy drob
nych ranach i poparzeniach oraz w formie okładów na podrażnione i zmęczone powieki.
Wykazuje ponadto działanie wzmacniające wobec naczynek krwionośnych, antyoksydacyjne i przeciwzmarszczkowe. Hydrolat różany polepsza ogólną kondycję skóry – wygładza, matuje, oczyszcza i ożywia. Działa ponadto odmładzająco, regenerująco, przeciwdziała starzeniu się skóry i zmarszczkom. Poprawia także elastyczność i gładkość skóry"

Zwykle wybieram hydrolaty z róży damasceńskiej, które wciąż wielbię. Róża jest idealna do pielęgnacji dojrzałej skóry skłonnej do przesuszeń. Pięknie wygładza, nawilża i przeciwdziała starzeniu skóry. Ponadto zapach uspokaja mnie po ciężkim dniu.
Hydrolat zamkniety jest w szklanej brązowej butelce z białą nakrętką. Opakowanie powiedziałabym apteczne. Po otwarciu zaczyna się prawdziwa uczta w różanym ogrodzie.
Hydrolat z róży białej zaskoczył mnie zapachem. To zapach róż zdecydowany i mocny. Lekko słodki. Przywodzi na myśl świeżo roztarte płatki róż w dłoni. Kocham ten zapach. Dla wielbicielek zapachu róż idealny. 
Stosowałam go z wielką przyjemnością jako tonik lub dodatek do maseczek glinkowych. Z pewnością do niego wrócę. Z pewnością także jeszcze nieraz przeczytacie o hydrolatach lub kosmetykach różanych na moim blogu.

Pozdrowienia
violka42

Skład:
Rosa Alba (Rose) Flower Water

8 komentarzy:

  1. Tez bardzo lubię białą róże z mazideł :)))). Wprawdzie pachnie różą... no ale nie można miec wszystkiego :DDDD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również bardzo lubię różane kosmetyki ale hydrolatu z białej róży jeszcze nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto go kupić, jest bardzo przyjemny w stosowaniu

      Usuń
  3. Viola :* bardzo mi miło :) Cieszę się, że hydrolat przypadł Ci do gustu :) Sama lubię hydrolaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Tobie Reniu poznałam bardzo przyjemny hydrolat

      Usuń
  4. Hydrolatu z białej róży jeszcze nie znam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, jest mi bardzo miło, że zostawiacie ślad po sobie.
Czytam każdy komentarz. W razie pytań piszcie, odpowiem na każde pytanie.