wtorek, 18 listopada 2014

MAZIDŁA ekologiczny hydrolat z róży białej

Jestem wielbicielką zapachu róż w kosmetykach. Zawsze kuszą mnie te ciepłe i jakże różne zapachy. Raz róża jest mocna i wyrazista, innym razem lekka i delikatna. Zmienna jak kobieta. Dlatego dla mnie róża ma w sobie to coś, wobec czego nie przechodzę obojętnie.

Dzięki Reni autorce bloga Szminką po lustrze poznałam hydrolat z róży białej. Hydrolat ten otrzymywany jest w wyniku destylacji parą wodną świeżych kwiatów bułgarskiej róży białej Rosa Alba L. Ekologiczny, certyfikowany przez organizacje CERES i USDA Organic, destylat z kwiatów róż uzyskiwany jest z roślin uprawianych na kontrolowanych, certyfikowanych plantacjach ekologicznych. Hydrolat z róży białej należy do niezwykle rzadkich i ekskluzywnych hydrolatów.


Na stronie sklepu przeczytałam, że "Róża biała uprawiana jest min. w Bułgarii w słynnej Dolinie Róż, o specyficznych warunkach klimatycznych, mających wpływ na jakość i zapach kwiatów róży. Uprawa róż w tym rejonie Bułgarii posiada kilkusetletnie tradycje. Okres zbioru kwiatów wynosi około 30 dni i przypada na maj i czerwiec Świeże kwiaty róży zbiera się ręcznie tuż o świcie przed ich otwarciem, wtedy bowiem kwiaty są najbardziej bogate w aromatyczne związki lotne. Destylację przeprowadza się w tym samym dniu. Produktem ubocznym pozyskiwania olejku eterycznego w procesie destylacji parą wodną jest hydrolat (woda destylacyjna), który zawiera rozpuszczalne w wodzie części składowe materiału roślinnego oraz niewielkie (0,9) ilości olejku eterycznego.
Oferowany hydrolat z róży białej pochodzi ze świeżo wyprodukowanej partii, bezpośrednio od renomowanego producenta z Bułgarii.
Dzięki obecności olejków eterycznych hydrolat działa gojąco, przeciwzapalnie i łagodząco.
Posiada działanie antyseptyczne, antybakteryjne i lekko ściągające; polecany jest przy drob
nych ranach i poparzeniach oraz w formie okładów na podrażnione i zmęczone powieki.
Wykazuje ponadto działanie wzmacniające wobec naczynek krwionośnych, antyoksydacyjne i przeciwzmarszczkowe. Hydrolat różany polepsza ogólną kondycję skóry – wygładza, matuje, oczyszcza i ożywia. Działa ponadto odmładzająco, regenerująco, przeciwdziała starzeniu się skóry i zmarszczkom. Poprawia także elastyczność i gładkość skóry"

Zwykle wybieram hydrolaty z róży damasceńskiej, które wciąż wielbię. Róża jest idealna do pielęgnacji dojrzałej skóry skłonnej do przesuszeń. Pięknie wygładza, nawilża i przeciwdziała starzeniu skóry. Ponadto zapach uspokaja mnie po ciężkim dniu.
Hydrolat zamkniety jest w szklanej brązowej butelce z białą nakrętką. Opakowanie powiedziałabym apteczne. Po otwarciu zaczyna się prawdziwa uczta w różanym ogrodzie.
Hydrolat z róży białej zaskoczył mnie zapachem. To zapach róż zdecydowany i mocny. Lekko słodki. Przywodzi na myśl świeżo roztarte płatki róż w dłoni. Kocham ten zapach. Dla wielbicielek zapachu róż idealny. 
Stosowałam go z wielką przyjemnością jako tonik lub dodatek do maseczek glinkowych. Z pewnością do niego wrócę. Z pewnością także jeszcze nieraz przeczytacie o hydrolatach lub kosmetykach różanych na moim blogu.

Pozdrowienia
violka42

Skład:
Rosa Alba (Rose) Flower Water

8 komentarzy:

  1. Tez bardzo lubię białą róże z mazideł :)))). Wprawdzie pachnie różą... no ale nie można miec wszystkiego :DDDD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również bardzo lubię różane kosmetyki ale hydrolatu z białej róży jeszcze nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto go kupić, jest bardzo przyjemny w stosowaniu

      Usuń
  3. Viola :* bardzo mi miło :) Cieszę się, że hydrolat przypadł Ci do gustu :) Sama lubię hydrolaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Tobie Reniu poznałam bardzo przyjemny hydrolat

      Usuń
  4. Hydrolatu z białej róży jeszcze nie znam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo Ci go polecam, wspaniały zapach róż

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, jest mi bardzo miło, że zostawiacie ślad po sobie.
Czytam każdy komentarz. W razie pytań piszcie, odpowiem na każde pytanie.