sobota, 9 września 2017

Nowy trend. Kosmetyki naturalne – dynamicznie rosnący rynek

W dniu  6 września 2017r. podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju odbył się panel dyskusyjny " Nowy trend. Kosmetyki naturalne – dynamicznie rosnący rynek".

"W Europie Zachodniej sprzedaż kosmetyków naturalnych osiąga dwucyfrowe, coroczne wzrosty. Po trendzie ekologicznego i organicznego jedzenia – czas na pielęgnację. W braku unijnych regulacji – pojawia się „greenwashing”– nazywanie naturalnymi kosmetyków, które nie są takimi w rzeczywistości. Jak egzekwować rzetelne deklaracje marketingowe? Analizujemy już etykiety pod kątem niepożądanych składników. Komfort konsumenta, to certyfikat naturalności (np. NATRUE, ECOCERT, BDIH, COSMOS). Jednak wciąż prawie nie ma polskich marek z certyfikatami. Będziemy kupować coraz więcej kosmetyków naturalnych. Jakie będą ich główne kanały dystrybucji? Drogerie, sklepy „eko” czy e–commerce?".
Moderator:
Lidia Lewandowska, Dziennikarz, WirtualneKosmetyki.pl,
Polska
Paneliści:
Magdalena Hajduk, Prezes/Właściciel, Naturativ Sp. z o.o.,
Polska
Sabine Kästner, Prasa/Rzecznik, Laverana GmbH & Co. KG,
Niemcy
Francesca Morgante, Menedżer Marki i Komunikacji, Natrue,
Belgia
Agnieszka Nnolim, Toksykolog, NOLICHEM Consultancy Ltd,
Polska

Zdjęcie pochodzi ze strony Naturativ na Facebooku. Od lewej: Sabine Kaestner z Lavera Naturkosmetik, Francesca Morgante z NATRUE i Magda Hajduk z Naturativ - polskie certyfikowane kosmetyki naturalne. 



Osobiście bardzo się cieszę, że ten temat w końcu się pojawił i dostrzeżono problemy związane z tym rozwijającym się rynkiem. Mam nadzieję, że regulacje w tej kwestii szybko się pojawią.

Pozdrowienia
violka42

11 komentarzy:

  1. To się chwali :)
    Szkoda, że o tym wykładzie dowiedziałam się dzień później, bo miałam okazję tam być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie szkoda, ale może będzie gdzieś ten panel w sieci

      Usuń
  2. Prawda, bardzo dobrze, że temat jest poruszany. Mnie samą okropnie mierzi deklarowanie, że kosmetyki danej marki są naturalne, a w rzeczywistości w składzie widnieją 2 niesyntetyczne substancje, na samym końcu ;) Jednak jeśli chodzi o certyfikację to ja.. jestem za czytaniem składów ;) Oczywiście i moje zaufanie wzbudza znaczek Ecocert choćby. Ale z drugiej strony wiem, że niestety małych marek nie będzie na początku stać na jakikolwiek certyfikat. A potrafią tworzyć piękne receptury. I absolutnie nie mówię jako producent, bo nie mi swoje rzeczy oceniać. Mówię jako konsument i maniaczka nowostek kosmetycznych ;D Szczęśliwie coraz więcej osób w te składy zagląda i weryfikuje marketingowe obietnice ;) Internety robią swoje ;) Poczekaj jeszcze chwilę, a i regulacje prawne nie będą potrzebne ;D Poza tym szczerze mówiąc nawet nie sądzę, żeby ktoś się za nie zabrał :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej.. ależ mi wyszedł elaborat. Nie chciałam :D

      Usuń
    2. zgadzam się w zupełności, ja też nie potrzebuję certyfikatu by kupić kosmetyki bo czytam składy, ale pamiętam moje początki w stosowaniu naturalnych kosmetykow gdy o skladach nie miałam pojęcia, wtedy certyfikat pomagał w wyborach,
      małe polskie manufaktury uwielbiam, bo lubię gdy pasja łączy się z naturą, to mnie bardzo pociąga

      Usuń
  3. Mnie również denerwuje jak kosmetyk jest opisywany i reklamowany jako naturalny, a w składzie substancje pochodzenia chemicznego. Wg mnie jeżeli kosmetyk jest naturalny to ma wyłącznie z takich składników być stworzony. Często nawet pomimo certyfikatu, w produkcie znajdą się substancje chemiczne dozwolone do stosowania w kosmetykach naturalnych, bo są identyczne z naturalnym.... Na szczęście jest coraz więcej marek produkujących wyłącznie z naturalnych substancji, są to również małe manufaktury, co mnie osobiście nie przeszkadza. Najważniejszy jest skład, bo tak jak pisała Le Bleuet, nie każdego stać aby od razu zafundować marce certyfikat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze że zaczęto zwracać większą uwagę na te problemy

      Usuń
  4. Dobrze że o tym w końcu się mówi więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, wciąż za mało informacji w prasie i mediach na ten temat

      Usuń
  5. Jestem bardzo ciekawa jakie będą efekty.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, jest mi bardzo miło, że zostawiacie ślad po sobie.
Czytam każdy komentarz. W razie pytań piszcie, odpowiem na każde pytanie.