czwartek, 3 listopada 2011

Zalety stosowania naturalnych kosmetyków.

O tym, że niektóre kosmetyki mogą szkodzić wiemy wszyscy. Zawierają one mnóstwo szkodliwych dla zdrowia składników, takich jak:
- parabeny,
- silikony,
- SLS,
- PEG,
- syntetyczne barwniki,
- produkty petrochemiczne, 
- szkodliwe konserwanty,
- tłuszcze zwierzęce i inne szkodliwe substancje.


Jeśli jednak zdecydujemy się przestawić na naturalne, pozbawione chemii kosmetyki możemy tylko zyskać. Na efekt trzeba jednak trochę poczekać. 


Odkąd przestawiłam się na naturalne kosmetyki zauważyłam znaczącą poprawę w wyglądzie mojej skóry i włosów. 

Zawsze używałam dużo kosmetyków i gdyby ktoś zapytał mnie wtedy, jaki jest mój najlepszy i ulubiony krem lub szampon nie umiałabym jednoznacznie odpowiedzieć ten czy ten.  Po prostu nie było takiego kosmetyku, który zachwycił by mnie do tego stopnia, by na stałe zagościł w mojej łazience. 

Każdy szampon albo plątał mi włosy albo przetłuszczały mi się tak, że w końcu doszło do tego, że zaczęłam codziennie myć włosy. Nie wyobrażałam sobie umyć ciało, nie mówiąc już o twarzy mydłem. Efekt przesuszonej i swędzącej skóry był gwarantowany. 







I wtedy całkiem przypadkiem zetknęłam się z naturalnymi kosmetykami. Jako, że uwielbiam nowości szybko zaczęłam stosować je na sobie. To było kilka miesięcy temu.





 Jak jest teraz?


Nie wyobrażam sobie użyć kosmetyku, który nie jest naturalny. Po prostu mi to już nie odpowiada. Głównie wybieram kosmetyki z certyfikatem Ecocert, ale nie tylko. Czytam również dokładnie składy kosmetyków. Wiem, czego nie chcę w nich znaleźć. I wybieram świadomie.






Zalety stosowania naturalnych kosmetyków.


Moje włosy są puszyste i mniej się przetłuszczają. Skóra wygląda ładnie i promiennie. Jest gładka w dotyku i pełna blasku. Ciało myję przeważnie mydłami naturalnymi, czasem również twarz i nic się nie dzieje. Nie ma podrażnienia ani przesuszenia skóry. Nigdy bym w to nie uwierzyła gdybym nie przetestowała tego na sobie. Poza tym mam świadomość, że sobie nie szkodzę.
Uważam, że trzeba samemu się o tym przekonać. Gorąco zachęcam do wypróbowania naturalnych kosmetyków i znalezienia własnych perełek pielegnacyjnych.







Z czystym sumieniem mogę napisać, że ja już kilka takich perełek znalazłam. 
I tym razem natura zwyciężyła. 
Pielęgnacja naturalna może być przyjemna i skuteczna, trzeba tylko otworzyć się na nowe możliwości i tego po prostu chcieć. A to pierwszy krok do spróbowania czegoś nowego. 
Zachęcam do odkrywania wraz ze mną wspaniałego świata naturalnych kosmetyków. 
Naprawdę warto.



zdjęcia: stylistka.pl

1 komentarz:

  1. ja ostatnio zakupiłam krem do cery suchej z Alphanovy. Juz po 1 użyciu partie najbardziej suche i łuszczące się sa miękkie i nawilżone. czuję, ze też zacznę stosować naturalne kosmetyki:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, jest mi bardzo miło, że zostawiacie ślad po sobie.
Czytam każdy komentarz. W razie pytań piszcie, odpowiem na każde pytanie.