środa, 16 stycznia 2013

Olej kokosowy Efavit

Bardzo lubię zapach kokosa. Ciasto kokosowe i tort kokosowy to moje ulubione ciasta, które zawsze się udają. Jeżeli tylko coś pachnie kokosem, jest w zasięgu moich zainteresowań. 
Olej, który kupiłam w sklepie zielarskim to olej 100% naturalny bez dodatków, nieperfumowany, niefiltrowany i nierafinowany. Taki właśnie najbardziej mi odpowiada. zapłaciłam za niego niecałe 13,00 zł.

Na stronie Efavit, producenta tego oleju przeczytamy "Olej kokosowy Efavit to jedyny olej roślinny stały w temperaturze poniżej 20 stopni. Skład jego jest zbliżony do tłuszczu kakaowego i w ustach szybko się topi, sprawiając wrażenie chłodu. Ostatnie doniesienia naukowe wskazują, że olej kokosowy odżywia i wzmacnia mięśnie, szczególnie mięsień sercowy, nie obciążając wątroby. Doskonale oczyszcza organizm z różnych toksyn rozpuszczalnych w tłuszczach. Olej ten produkowany w naszym zakładzie z surowców bardzo dobrej jakości charakteryzuje się dobrymi walorami sensorycznymi.
  • Ze względu na zawartość kwasu laurynowego - zabija wirusy powodujące grypę, opryszczkę, odrę, żółtaczkę i inne choroby wirusowe, zabija bakterie, grzyby, drożdżaki
  • Polepsza wydzielanie insuliny i wykorzystanie glukozy we krwi
  • Przynosi ulgę trzustce i systemowi enzymów uwalniając je od efektów stresu
  • Redukuje problemy związane ze złym wchłanianiem pokarmu i mukowiscydozą
  • Poprawia trawienie oraz pracę jelit
  • Poprawia wchłanianie wapnia i magnezu oraz wspomaga rozwój mocnych kości i zębów
  • Pomaga zapobiec chorobom przyzębia i próchnicy zębów
  • Zmniejsza poziom złego cholesterolu jednocześnie zmniejszając ryzyko chorób serca
  • Wspomaga funkcje tarczycy
  • Usuwa symptomy związane z chronicznym zmęczeniem
  • Łagodzi napad padaczkowy
  • Chroni przed chorobami nerek i pęcherza moczowego
  • Ma mniej kalorii niż inne tłuszcze
  • Wspomaga utratę nadmiaru wagi polepszając metabolizm
  • Stosowany na zewnątrz chroni skórę przed infekcjami
  • Łagodzi objawy związane z łuszczycą
  • Zapobiega zmarszczkom
  • Dostarcza ochrony przed szkodliwymi skutkami ultrafioletowego promieniowania słonecznego".
Olej ten przepięknie pachnie kokosem, zapach świeżo otwartej paczki wiórek kokosowych umila jego stosowanie. Jest to olej w postaci stałej, który topi się pod wpływem ciepła dłoni. Stosowałam go na przesuszone części ciała: łokcie, kolana, stopy, na usta i niekiedy na włosy. Lubię też wetrzeć olej w dłonie, nałożyć rękawiczki i tak zostawić na noc. Rano mogę cieszyć się gładką skórą dłoni.
Sprawdza się również doskonale do pieczenia naleśników, niewielką ilość tego oleju dodawałam do smażenia i naleśniki cudownie pachniały kokosem.
Jest to bardzo wydajny olej, dość dobrze się wchłania. W tym miesiącu szklany słoik o pojemności 200 ml osiąga już dno. Z pewnością zakupię następne opakowanie.

Ciekawa jestem, czy lubicie olej kokosowy i jakiej marki olej stosujecie.



15 komentarzy:

  1. Bardzo lubię olej kokosowy, zwłaszcza nierafinowany.
    Jest świetny i w kuchni i jako kosmetyk :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam, lubię bardzo :) a najbardziej lubię na nic smażyć kurczaka, na rewelacyjny smak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Olejk kokosowy miałam jedynie tej firmy więc nie mam porównania z innymi firmami.Ale ten bardzo lubię do włosów ale też i do smażenia piersi kurczaka do sałatki fajny posmak daje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z pewnością go wypróbuję do kurczaka

      Usuń
  4. Bardzo lubię olej kokosowy. Na włosy, ciało. A także w kuchni. Naleśniki usmażone na oleju kokosowym są rewelacyjne. A kiedy czuję, że łapie mnie przeziębienie biorę kubek gorącego mleka i dodaję łyżeczkę miodu i łyżkę oleju kokosowego. Mnie pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
  5. też go stosuje, nie tylko do włosów, ale mam pewien kłopot i nie wiem jak go rozwiązać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj tak olej kokosowy to jest cudenko natury :) Mi w tradziku bardzo pomogł :) i generalnie do całego ciałą jest super.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej! super post :) mam pytanie, wiesz może, albo któraś z Was, gdzie mozna kupic taki olej w Warszawie? Oczywiście jak najtaniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo, niestety nie znam w Warszawie miejsc gdzie można go kupić, myślę, że w sklepach zielarskich znajdziesz bez problemu

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, jest mi bardzo miło, że zostawiacie ślad po sobie.
Czytam każdy komentarz. W razie pytań piszcie, odpowiem na każde pytanie.