poniedziałek, 30 września 2019

Manufaktura Natura hydrolat cytrynowy

Manufaktura Natura to marka, którą dopiero poznaję. Jak sami piszą o sobie "Manufaktura Natura to firma założona z miłości do kosmetyków naturalnych, ale przede wszystkim z miłości do natury". I to mnie przekonuje. Mają w swojej ofercie wiele ciekawych kosmetyków więc chętnie jeszcze kilka poznam. Pierwszym kosmetykiem tej marki, który kupiłam jest hydrolat cytrynowy.



Hydrolat ten ma wiele zastosowań. Producent wyczerpująco opisuje jego zalety i działanie:
"Działanie: antyoksydacyjne, antybakteryjne, antyseptyczne, przeciwstarzeniowe, przeciwzmarszczkowe, odświeżające, łagodzące, przeciwzapalne.
  • Produkt zawiera w składzie naturalny cytrynowy olejek eteryczny. Działa antyoksydacyjnie, antybakteryjnie i przeciwstarzeniowo. D-limonen będący głównym składnikiem olejku hamuje też działanie elastazy. W ten sposób zapobiega rozkładzie elastyny w skórze, która odpowiada za jej jędrność,
  • Wspomaga walkę z przebarwieniami skóry, zmniejsza naczynka,
  • Dzięki antyseptycznym właściwościom nadaje się także dla osób o cerze tłustej,
  • Dodany do porcji kremu do twarzy sprawi, że po użyciu pory będą odblokowane, a wydzielanie sebum zmniejszone,
  • Może mieć zastosowanie jako faza wodna w kosmetykach lub do rozrabiania peelingów czy maseczek w proszku,
  • Produkt może być wykorzystany jako codzienny tonik do twarzy, a także pod kremy czy makijaż,
  • Działa przeciwzapalnie i łagodząco. Wspomaga proces gojenia się stanów zapalnych skóry, wyprysków trądzikowych, drobnych uszkodzeń skóry, podrażnień,
  • Rozjaśnia i poprawia koloryt skóry,
  • Ma działanie aromaterapeutyczne – zapach działa odświeżająco, stymulująco,
  • W formie dodatku do szamponu – w stosunku 1:1. Produkt wygładzi włosy, odżywi skórę głowy, zadziała oczyszczająco i zapobiegnie nadmiernemu przetłuszczaniu się włosów,
  • Nakładany na skórę głowy wspomaga walkę z łupieżem".
Hydrolat zamknięty w niewielkiej brązowej szklanej butelce wyposażony jest w atomizer, który dozuje odpowiednią ilość produktu. Pompka z reguły działa bez zarzutu chociaż zdarzyło mi się parę razy, że się zacinała tworząc zamiast mgiełki strumień. Sam hydrolat jest mocno skoncentrowany, o mlecznym kolorze, przed użyciem należy nim wstrząsnąć. Mimo skoncentrowania nie podrażnia mojej skóry, jest bardzo dobry do odświeżenia skóry także w ciągu dnia. Stosowałam go głównie rano i nakładałam na wilgotną skórę serum. Bardzo dobrze sprawdzał się w tej roli. Nie wysusza skóry, mam wrażenie, że lekko też ją rozjaśnia. Chciałabym też odnieść się do jego zapachu ponieważ czytałam wiele sprzecznych opinii na jego temat. Nie jest to zapach świeżo wyciskanych cytryn raczej soku cytrynowego z butelki, trochę jednak sztuczny. W moim odczuciu zapach jest delikatny, w żadnym wypadku mi nie przeszkadza. Nie powodował też u mnie żadnych niemiłych skojarzeń. Myślę, że to też kwestia wrażliwości nosa. Moim zdaniem to dobry hydrolat. Czy wrócę do niego? Pewnie nie, bo moja skóra uwielbia różany, a ja też chcę poznać nowe wciąż pojawiające się na rynku hydrolaty. Manufaktura Natura jednak nadal mnie ciekawi, sprawdzę też inne ich hydrolaty.


Znacie kosmetyki tej marki?
Pozdrowienia
violka42

4 komentarze:

  1. nie znam ale się chętnie zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej marki, a hydrolatu cytrynowego nigdy nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to też mój pierwszy cytrynowy, marka ma ciekawe produkty i pewnie je też kiedyś poznam

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, jest mi bardzo miło, że zostawiacie ślad po sobie.
Czytam każdy komentarz. W razie pytań piszcie, odpowiem na każde pytanie.